Jesteś tutaj:  Do domu  /   Przepisy  /   VeggieBurger

VeggieBurger

VeggieBurger

Komentarze są wyłączoneStyczeń 13, 2017  ·  w Przepisy

Składniki na bułki:

  • Mąka orkiszowa, 250 g
  • Woda, 100 ml
  • Drożdże, 5 g
  • Oliwa z oliwek, 1 łyżka
  • Jajko, 1 szt.
  • cukier brzozowy, 1 łyżka
  • sezam do posypania bułek
  • żółtko do posmarowania bułek

Składniki na burgera:

  • starta marchew, 1 szt.
  • ugotowana kasza jaglana, 0,75 szklanki
  • czerwona cebula, 0,5 szt.
  • zmielone płatki owsiane 4 łyżki
  • zmielone orzechy włoskie, 3 łyżki
  • oliwa z oliwek, 50 ml
  • mąka orkiszowa, 1 łyżka
  • posiekana kolendra, 1 łyżka
  • posiekana natka pietruszki, 1 łyżka
  • świeży imbir, 1 cm
  • pieprz czarny i cayenne do smaku

Pozostałe składniki:

  • dojrzałe awokado, 2 szt.
  • posiekana czerwona cebula, 2 łyżki
  • oliwa z oliwek, 2 łyżki
  • rukola, 2 garści
  • pomidor, 5 plastrów
  • sok z 0,5 cytryny
  • pieprz czarny do smaku

Wykonanie bułek
Drożdże i cukier dokładnie rozprowadzamy w wodzie i odstawiamy w ciepłe miejsce na 15 minut. Następnie do miski wsypujemy mąkę, wlewamy wodę, wbijamy jajko i dodajemy rozprowadzone drożdże. Ugniatamy ciasto do uzyskania gładkiej konsystencji. Ciasto przykrywamy ścierką i odstawiamy na mniej więcej godzinę, aby wyrosło. Z wyrośniętego ciasta formujemy 5 bułek, przekładamy je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, zakrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do ponownego wyrośnięcia. Gotowe bułki smarujemy żółtkiem wymieszanym z sezamem i odrobiną wody. Wstawiamy bułki do piekarnika i pieczemy w temperaturze 180°C około 25 minut.
 
Wykonanie burgera
Wszystkie składniki mieszamy do uzyskania lepkiej masy. Gdyby masa okazała się za sucha, dodajemy odrobinę oliwy z oliwek. Z gotowej mieszanki formujemy 5 burgerów i przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w temperaturze 200°C około 20 minut. Po tym czasie przewracamy burgery na drugą stronę i pieczemy kolejne 10-15 minut.
 
Wykonanie całości
Awokado obieramy, usuwamy pestkę i rozgniatamy miąższ widelcem. Dodajemy sok z cytryny, posiekaną cebulę, oliwę, dokładnie mieszamy i odstawiamy do lodówki na 1,5 godziny. Bułki przekrawamy na pół i podpiekamy je delikatnie w temperaturze 200°C, aż się zrumienią. Tak przygotowane pieczywo smarujemy pastą z awokado, na to kładziemy burgera, rukolę, plaster pomidora i przykrywamy drugą połówką bułki.

 

Smacznego!

0